Leasing wyposażenia biura i sklepu. Niezależnie od tego czy dopiero urządzasz nowe biuro lub sklep, czy remontujesz już istniejące – jeśli chcesz je wyposażyć w niezbędny sprzęt to wiele elementów można leasingować. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje.
.
Leasing wyposażenia biura i sklepu
Leasing na wyposażenie biura lub sklepu może być dobrym rozwiązaniem dla firm, które potrzebują nowego sprzętu, ale nie chcą lub nie mogą go zakupić z własnych środków. Dzięki leasingowi można zakupić potrzebne, kosztowne wyposażenie i korzystać z niego natychmiast, a spłatę rozłożyć na raty.
Przedsiębiorcy często sięgają po leasing krótko przed uruchomieniem obiektu. Powszechnym zjawiskiem jest niedoszacowanie kosztów wyposażenia lub remontu. W efekcie w pewnym momencie zabudżetowane środki się kończą a inwestor staje przed dylematem jak sfinansować brakujące elementy.
Jeśli zdecyduje się na leasing – może w ten sposób finansować zakup jeszcze nieopłaconego wyposażenia albo zdecydować się na leasing zwrotny krótko po zakupie (zwykle do 3 miesięcy).
.
Dlaczego warto wziąć wyposażenie biurowe w leasing?
- Angażujesz tylko niewielką część kapitału w zakup (pierwsza wpłata), resztę finansuje leasingodawca.
- Dzięki temu możesz wybrać lepsze i często droższe wyposażenie.
- Niskie raty nie obciążają zanadto płynności i dają czas, aby firma na nie zarobiła.
- W leasingu możesz zaliczyć zakup w koszty nawet dwa i pół razy szybciej niż przy zakupie za gotówkę.
- Gwarancja wykupu na własność za wartość zapisaną w umowie, znacznie poniżej wartości rynkowej wyposażenia.
- Leasing nie obniża zdolności kredytowej!
- Jest to szybkie finansowanie, ponieważ możliwe jest zorganizowanie wszystkiego w ciągu tygodnia-dwóch a niekiedy szybciej.
- Jest to jedno z najtańszych źródeł finansowania na rynku.
- Wymaga niewielkiej ilości dokumentów w porównaniu do kredytu.
- Pomaga zoptymalizować wysokość płaconych podatków.
- Pozwala ustawić różną wysokość rat w sezonie i poza nim – czyli dopasować pod Ciebie harmonogram spłat leasingowych.
- Chroni majątek przed komornikiem.
.
Jakie wyposażenie biura i sklepu można leasingować?
Najczęściej leasingujemy meble, zarówno te wolno stojące, na przykład: biurka, krzesła, szafy na dokumenty jak i meble do stałej zabudowy. Ale to nie wszystko, bowiem zakres leasingowanego wyposażenia biura lub sklepu jest znacznie szerszy. Poza meblami jest to:
- leasing klimatyzacji i wentylacji
- leasing na sprzęt IT – sprzęt komputerowy, smartfony, drukarki a także oprogramowanie
- sprzęt RTV i AGD, w tym telewizory czy ekspres do kawy
- regały
- lady chłodnicze
- systemy przeciwpożarowe
- automatyka budynkowa, monitoring i alarmy
- maszyny czyszczące
- drzwi – leasing możliwy dla większych firm
Jak widać zakres finansowanego wyposażenia hotelu jest szeroki. Ważne, aby firma miała zdolność leasingową lub poręczyciela ze zdolnością.
1
Leasing wyposażenia biurowego i sklepowego – zalety i informacje
Wzięcie wyposażenia biurowego w leasing ma wiele zalet:
- wykładasz tylko kwotę potrzebną na wkład własny – zwykle 10%, resztę finansuje leasingodawca
- raty księgujesz w koszty
- odliczasz 100% VAT
- spłatę rozłożysz od 2-3 do 5 lat
- wykupujesz za ułamek wartości rynkowej
- leasing umożliwia zaliczenie zakupu w koszty 2 razy szybciej, niż przy kupnie za gotówkę
- jest to tanie finansowanie, kosztuje 3-5% rocznie.
1
Wyposażenie biura – leasing operacyjny czy finansowy?
Wyposażenie biura można wziąć w leasing operacyjny lub kapitałowy. Częściej stosujemy leasing operacyjny, w którym każda rata jest kosztem i odliczamy od niej VAT.
W leasingu operacyjnym duży wpływ na warunki ma stawka amortyzacji przedmiotu. Jeśli jest wysoka (np. 20% dla mebli, 30% dla sprzętu IT i oprogramowania) możliwy jest krótki leasing. Gdy jest niska (np. 10% dla klimatyzacji, chłodnictwa czy wyposażenia basenu) możliwy jest leasing na 4-5 lat z wysokim wykupem.
Na wyposażenie biura i sklepu składają się przedmioty o różnych stawkach amortyzacji:
- meble – 20%
- sprzęt IT i oprogramowanie – 30%
- sprzęt audio i video – 10%, 20% lub 30% w zależności od przedmiotu
- klimatyzacje 10%
Minimalny czas leasingu wynosi odpowiednio:
- dla mebli – 2 lata
- dla sprzętu IT – 16-18 miesięcy
- dla 10% amortyzacji – 4 lata
Więcej na temat wpływu stawki amortyzacji na czas trwania leasingu i wysokość wykupu.
W leasingu kapitałowym (finansowym) stawka amortyzacji nie wpływa na warunki leasingu. W tym leasingu możliwe jest finansowanie np. regałów na okres 2-3 lat. Należy pamiętać, że z góry wpłacamy i rozliczamy cały VAT. Kwotę netto amortyzujemy, a odsetki od raty leasingu zaliczamy w koszty.
.
Leasing online na wyposażenie biura i sklepu
Leasing do 100 000 zł netto w Leaselink
Bardzo wygodną metodą finansowania niewielkich kwotowo zakupów jest leasing online.
Tutaj finansujemy urządzenia nowe i używane (bez limitu wieku) do 100 000 zł netto, w tym:
- 500 – 30 000 zł netto w 15 minut 24/7 bez żadnych dokumentów i również dla nowych firm
- 30 000 – 100 000+ zł netto w 1-2 dni z okazaniem obrotów na rachunku
Dużą zaletą jest samodzielne załatwienie leasingu online bez konieczności kontaktu z doradcą leasingowym. Konfigurujesz parametry leasingu i od razu masz informacje o kosztach (im większą kwotę leasingujesz, tym taniej) . Umowę podpisujesz korespondencyjnie z kurierem.
To właśnie tutaj można sfinansować tekstylia (sposób finansowania pożyczka leasingowa)
Warunki leasingu online możesz sprawdzić tutaj.
1
Leasing online wyposażenia biurowego w Grenke
Ponadto może Cię zainteresować szybki i wygodny leasing załatwiany przez internet w Grenke.
- 3000 – 200.000 zł netto bez dokumentów finansowych
- 200.000+ zł netto z dokumentami finansowymi.
- wkład własny od 0%
- Czas spłaty do 5 lat
Aby sprawdzić warunki leasingu i złożyć wniosek leasingowy klikasz w link: WEŹ LEASING W GRENKE
Wcześniej przygotuj fakturę pro forma lub zamówienie od dostawcy wskazujące na przedmiot leasingu.
Uwaga – linki prowadzące do leasingu online są linkami afiliacyjnymi. Nie namawiam Cię do korzystania z usługi, która nie jest Ci potrzebna. Jeżeli jednak uznasz, że ta forma finansowania ma sens i zechcesz skorzystać z oferty leasingu za pośrednictwem naszego bloga, będę Ci bardzo wdzięczny. Dla Ciebie to jedno kliknięcie, dla nas szansa na pozyskanie środków na dalszy rozwój bloga. Dlatego serdecznie dziękuję jeśli uznasz, że warto to zrobić.
.
Leasing do biura i sklepu – warunki
- Wkład własny 10-45%. Przy niewielkich kwotach możliwy leasing bez wkładu własnego
- Standardowy czas spłaty wynosi od 2 do 5 lat, w zależności od przedmiotu
- Min. wykup 1%. Dla przedmiotów ze stawką amortyzacji 10%: 25% po 4 latach, 15% po 5 latach.
- Leasing w euro lub w PLN.
- Stopa procentowa stała lub zmienna.
Alternatywnie możliwe jest finansowanie pożyczką leasingową na krótszy czas spłaty, np 2-3 lata.
.
Leasing na wyposażenie biura i sklepu – pomocne linki
Ogólne informacje o leasingu:
7 najczęściej zadawanych pytań o leasing maszyn i urządzeń
Leasing w euro
Leasing na stałej czy zmiennej stopie?
Harmonogram spłat leasingu i płatności w transzach do producenta maszyny
Leasing pierwszej linii produkcyjnej w firmie
Leasing maszyn z zagranicy
Finansowanie maszyn z dotacją unijną
Leasing dla nowych firm
Leasing starych maszyn
10 najczęściej popełnianych błędów w leasingu samochodów i maszyn
Leasing wyposażenia biura i sklepu a podatki:
Jak stawka amortyzacji wpływa na czas trwania leasingu i wykup?
Leasing operacyjny a finansowy – różnice
VAT od odsetek w leasingu operacyjnym, finansowym i pożyczce leasingowej
Kaucja gwarancyjna czyli wykup płatny z ratami leasingu
Wysoki jednorazowy koszt na koniec miesiąca lub roku dzięki leasingowi
Leasing w działalności jednoosobowej
Leasing w spółce zoo
Leasing dla firm na ryczałcie
Nie jesteś płatnikiem VAT. Czy leasing jest dla ciebie?
Procedury leasingu i koszty dodatkowe:
Jak dostać leasing krok po kroku
Leasing w procedurze uproszczonej
Dokumenty do leasingu – jakie są potrzebne?
Koszty dodatkowe w leasingu
Koszty spreadu (przewalutowania) w leasingu maszyn
Czy leasing maszyny obejmuje koszty transportu, montażu, szkolenia i cła?
Zdolność leasingowa – główne kryteria oceny
Zabezpieczenia leasingu: standardowe i dodatkowe
10 najczęstszych przyczyn odmowy leasingu i jak im zaradzić
Dywersyfikacja leasingodawców – dlaczego jest wskazana?
1
Oferta leasingu wyposażenia biura i sklepu w Leason
Szukasz leasingu na wyposażenie biura lub sklepu? Sprawdź naszą ofertę:
1
Opinie naszych klientów:
Sprawdź więcej opinii o Leason w Google (link):
Sprawdź nasze referencje (link).
1
Wpisy powiązane tematycznie:
Leasing wyposażenia sali konferencyjnej
Leasing w działalności jednoosobowej
10 błędów w leasingu maszyn i samochodów
7 maja 2024