Leasing Lamborghini Urus z 2023r za 2 mln zł brutto (310 tys. euro netto + akcyza) z płatnością bezpośrednio do niemieckiego sprzedawcy. Leasingobiorcą był przedsiębiorca z branży budowlanej prowadzący firmę w formie JDG.

leasing lamborghini urus

Przedsiębiorca znalazł nas w internecie. Szukał leasingu na Lamborghini Urus z 2023 o wartości 310.000 euro netto. Zależało mu, żeby leasingodawca mógł zapłacić bezpośrednio do niemieckiego sprzedawcy. Sprzedawca oferował luksusowe samochody różnych marek, ale nie był autoryzowanym dealerem Lamborghini.

Klient wcześniej starał się o leasing u swojego dotychczasowego leasingodawcy. Usłyszał, że mogą mu zaproponować jedynie leasing zwrotny po zakupie, ponieważ nie mogą płacić zagranicę do nieautoryzowanego sprzedawcy. Zmarnował przez to czas i sprawa zaczynała być pilna.

Poprosił o sprawdzenie czy inne firmy leasingowe poradzą sobie z takim zadaniem, ponieważ nie posiadał wolnych środków aby zapłacić całą kwotę.

W przeszłości realizowaliśmy podobne leasingi do nieautoryzowanych sprzedawców na nieco tańsze pojazdy i wiedzieliśmy, że możemy zorganizować leasing z płatnością do Niemiec.

Na początku musieliśmy uzyskać zgodę leasingodawcy na udzielenie leasingu klientowi w oparciu o jego dokumenty finansowe. Sytuacja firmy była dobra, działała od wielu lat na rynku, obroty przekraczały 5 mln zł rocznie a dochód 1+ mln zł rocznie.

Zadłużenie kredytowo-leasingowe było niewielkie a prywatnie właściciel posiadał spory majątek w nieruchomościach. Dodatkowo wnioskował o leasing na 3 lata z maksymalną wpłątą początkową 45%. W tej sytuacji ryzyko leasingodawcy było bardzo niskie.

Złożylismy wniosek do oceny i już następnego dnia przyszła informacja o przyznaniu leasingu. Leasingodawca zweryfikował również sprzedawcę pojazdu i potwierdził możliwość zapłaty bezpośrednio do Niemiec w euro. W tej sytuacji pozostawało wynegocjować dobry kurs przeliczeń z euro na złote – bowiem klient wnioskował o leasing w PLN. Uzyskaliśmy świetny kurs przewalutowania, 1,5 grosza od kursu średniego NBP.

Największym problem był czas. Dotychczasowy leasingodawca klienta przetrzymał wniosek przez 3 tygodnie a sprzedawca miał innych kupców na ten pojazd i nie chciał już dłużej czekać na pieniądze. W dodaku trzymał samochód „na słowo klienta, że kupi”, ponieważ nie dostał od niego żadnej zaliczki.

Dlatego gdy tylko przyszła informacja o zaakceptowaniu wniosku leasingowego, klient wpłacił zaliczkę do sprzedawcy w wysokości 19% brutto (czyli zapłacił niemiecki VAT). W transakcjach wewnątrzwspólnotowego nabycia płaci się kwotę netto. Natomiast ten sprzedawca oczekiwał zapłaty VAT i miał go zwrócić klientowi po rejestracji Lamborghini przez leasingodawcę (co jest często spotykaną praktyką przy zakupie aut z Niemiec).

2 dni później klient podpisał umowę leasingu i wpłacił wkład własny do leasingodawcy.

Kolejnym krokiem było przygotowanie trójstronnego kontraktu importowego. Był wymagany przez leasingodawcę do płatności, ponieważ była to jego pierwsza transakcja z tym sprzedawcą i tym klientem. To wydłużało czas procedowania, ponieważ czekaliśmy 2 dni na przygotowanie kontraktu i kolejnych kilka dni na podpis wszystkich stron i odesłanie oryginałów do centrali leasingodawcy.

Po dopełnieniu formalności leasingodawca zamówił fakturę i ją opłacił, zapłacił też akcyzę a klient zlecił tłumaczenie dokumentów i zorganizował tarnsport do Polski (jako cargo). Następnie, po przywiezieniu pojazdu do Polski, leasingodawca zlecił wycenę i zarejestrował. Lamborghini zostało ubezpieczone od wartości rynkowej z wyceny. Tym samym formalności dobiegły końca i klient mógł odzyskać VAT oraz rozpocząć użytkowanie pojazdu.

Jak widzisz cały proces był rozciągnięty w czasie – jeśli również interesuje cię leasing samochodu z płatnością do Niemiec do nieautoryzowanego sprzedawcy warto uprzedzić sprzedawcę, że cała transakcja może potrwać 3-4 tygodnie. Warunkiem zrealizowania takiej transakcji jest minimalna cena pojazdu na umowie (z akcyzą) 300.000 zł netto.

Szukasz leasingu? Sprawdź u nas lub wypełnij formularz na dole strony.

Leasing samochodów

Leasing urządzeń

Leasing maszyn

Ubezpieczenie GAP

Wpisy powiązane tematycznie:

Leasing Porsche Cayman GTS z Niemiec [case study]

Leasing Ferrari Portofino w euro [case study]

Leasing w spółce zoo

Sposoby na tani leasing

5/5 - (3 votes)

Poprzedni post

Leasing na samochód z Niemiec

Następny post

Leasing operacyjny na projekty z dotacją